Origins and evolution of life on Earth and in the Universe (ORIGINS)

Trans-Domain COST Action TD1308

This Action addresses three basic questions that fascinate and intrigue scientists, and the general public alike, questions that are pivotal to our understanding and appreciation of our place in the universe. Where, when and how did life emerge and evolve on Earth? What are the conditions under which life can exist? Does life exist elsewhere in the Universe and, if it does, how can it be detected and identified?

The Action has specifically excluded the search for intelligent extraterrestrial life in its portfolio. Creationist theorems are also outside the Action's remit.

COST Management Committee Members from Portugal:
Dr. Nuno Santos
Dr. Jorge Gameiro